МЭТА: выхаванне грамадзянскіх адносін да сваёй краіны – Рэспублікі Беларусь.
Задачы праекта:
— развіваць даследчыя ўменні (пошук інфармацыі, назіранне, абагульненне);
— вучыць карыстанню IT- тэхналогіямі для набыцця і засваення ведаў;
— сайдзейнічаць развіццю творчага патэнцыяла і ініцыятывы вучняў;
— набываць камунікатыўные ўменні у працэсе сумеснай дзейнасці;
— папаўняць слоўнікавы запас шляхам даследвання па тэме праекта;
— стымуляваць інтарэс вучняў да гістарычнага мінулага свайго народа, яго побыту;
— выхоўваць павагу да памяці продкаў, яго мовы.
Этапы падрыхтоўкі і абароны праекта
Праектная ініцыятыва: абмеркаванне тэмы праекта, вызначэнне асноўных накірункаў даследавання.
Вызначэнне канчатковага выніку праекта: збор матэрыялу пра беларускія дзяржаўныя сімвалы, знаёмства з біяграфіяй выдатных дзеячаў-беларусаў, стварэнне фільма па турыстычнаму маршруту.
Стварэнне груп. Размеркаванне абавязкаў:
Кіраўнік праекта, кансультанты (кіраўнік праекта, настаўнікі, спецыялісты), геральдысты, біёграфы славутых дзеячаў зямлі беларускай, турысты-экскурсаводы на радзіму Якуба Коласа, літаратуразнаўцы, IT-тэхнолагі.
Размеркаванне заданняў.
Збор матэрыялу, кансультаванне-дапамога з настаўніцай.
Калектыўнае абмеркаванне выкананай работы. Выбар формы абароны праекта: відэа-прэзентацыя, якая суправаджаецца справаздачамі.
Абарона праекта.
Удзельнікі | Абавязкі (задачы) |
Кіраўнік, памочнік кіраўніка (вядучая) | Абгрунтаваць прычыны выбару тэмы, адабраць матэрыял, кансультацыя груп; скласці сцэнар да прэзентацыі праекта (звязкі выступленняў). |
Геральдысты | Падрыхтуюць матэрыял аб дзяржаўных сімвалах Беларусі: гербе, сцягу, гімне. Прадставяць яго ў аудыё-медыя варыянце. |
Біёграфы славутых дзеячаў зямлі беларускай | Пазнаёмяцца з біяграфіямі знакамітых дзеячаў, што атрымалі вядомасць не толькі на Беларусі, але і ў свеце. Прапануюць выканаць заданне з дапамогай інтэрнэт-рэсурса https://worditout.com/word-cloud/create |
Картографы | Падрыхтуюць матэрыял аб абласных гарадах Беларусі і прадставяць яго ў выглядзе праведзенай ці прапанаванай віктарыны з дапамогай IT- тэхналогій |
Турысты-экскурсаводы | Падбяруць матэрыялы геаграфічныя, біяграфічныя, з фальклору і г.д., што дадуць магчымасць пракласці ўмоўна шлях да радзімы Якуба Коласа (яго юбілей толькі адзначаўся). Апрацаваўшы матэрыял, падрыхтуюць і на прэзентацыі прадэманструюць відэафільм, зняты самімі вучнямі, у час вандроўкі па дарозе на электрычцы ад Мінска да Стоўбцаў. |
Літаратуразнаўцы-
чытальнікі |
Прадставяць творы, прысвечаные Радзіме.
Зробяць падборку-скарбонку сваіх аўдыязапісаў гэтых твораў для далейшага магчымага праслухоўвання пры неабходнасці на іншых мерапрыемствах і занятках. |
IT-тэхнолагі | Відэамантаж фільма, падрыхтоўка заданняў з выкарыстаннем рэсурсаў
https://worditout.com/word-cloud/create https://learningapps.org |
Рэфлексія.
- Што вы адчувалі ў час працы над праектам?
- Што вы адчуваеце зараз?